Αρχική σελίδα > Νομοθεσία
Νομοθεσία

Νομοθεσία

Η AIXAM, ο ευρωπαϊκός ηγέτης στην αγορά αυτοκινήτων "χωρίς άδεια οδήγησης αυτοκινήτου", συμμορφώνεται με τη γαλλική και ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την κατασκευή και την επίσημη έγκριση τετράκυκλων.

Η AIXAM είναι πλειοψηφικό μέλος του EQUAL, του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Τετράκυκλων, το οποίο συμμετέχει στην προώθηση τετράκυκλων σε όλη την Ευρώπη.

Η AIXAM σχεδιάζει και κατασκευάζει οχήματα "χωρίς άδεια" σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Η οδηγία 2002/24/ΕΚ, η οποία σταδιακά αντικαταστάθηκε από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 168/2013/ΕΕ, διέπει την κατασκευή και την ευρωπαϊκή έγκριση τετράκυκλων.

Οι ευρωπαϊκοί ορισμοί εφαρμόζονται στη Γαλλία μέσω του άρθρου R311-1 του Γαλλικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΕΛΑΦΡΙΑ ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΑ
Ή ΟΧΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗσ ΑΥΟΚΙΝΗΤΟΥ

ΕΓΚΡΙΣΗ

  • Τα ελαφριά τετράκυκλα εξομοιώνονται με τα μοτοποδήλατα και μπορεί ή όχι να οδηγούνται χωρίς άδεια οδήγησης, ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Ανάλογα με τη χρήση του, μερικές φορές αναφέρεται ως ελαφρύ αυτοκίνητο, όχημα χωρίς άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (VSP στα γαλλικά για Voiture Sans Permis) ή microcar.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΟΣ "ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ" (ελαφρύ Τετράκυκλο) ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

Άρθρα R211-1, R211-2 κ.ε. του Γαλλικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το Υπουργικό Διάταγμα της 10/11/2014 ορίζουν τις απαιτήσεις χρήσης.

Συνοψίζοντας:

  • Οι οδηγοί με μηχανοκίνητο ελαφρύ τετράτροχο πρέπει να έχουν ελάχιστη ηλικία 16 ετών.
  • Το πιστοποιητικό οδικής ασφάλειας BSR έγινε η άδεια AM στις 19 Ιανουαρίου 2013 και περιλαμβάνει άδεια οδήγησης για μοτοποδήλατο και ελαφρύ τετράτροχο. Η διάταξη για το μοτοποδήλατο στην άδεια AM εξουσιοδοτεί τον κάτοχο να οδηγεί ελαφρά τετράκυκλα.
  • Όσοι έχουν γεννηθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1988 δεν χρειάζονται πιστοποιητικό οδικής ασφάλειας (BSR ή «Brevet de Sécurité Routière» ή άδεια AM) ούτε άδεια οδήγησης για να οδηγήσουν ένα όχημα «χωρίς άδεια οδήγησης αυτοκινήτου».
  • Όσοι έχουν γεννηθεί την 1η Ιανουαρίου 1988 και μετά θα πρέπει να είναι κάτοχοι πιστοποιητικού οδικής ασφάλειας (BSR) που έχει εκδοθεί πριν από τις 19/01/2013 ή άδειας AM (εκδόθηκε από 19/01/2013 και μετά).
  • Οδηγοί με έγκυρη άδεια μοτοσικλέτας ή αυτοκινήτου επιτρέπεται να οδηγούν ελαφρύ τετράτροχο.

Η ΑΔΕΙΑ AM ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΕΣΤ ΟΔΗΓΗΣΗΣ:

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ: ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ:

  • ASSR 1: απονεμήθηκε το έτος 8 (Πιστοποιητικό Οδικής Ασφάλειας Σχολείου - επίπεδο 1)
  • ASSR 2: απονεμήθηκε το έτος 10 (Πιστοποιητικό Σχολικής Οδικής Ασφάλειας - επίπεδο 2)
  • ASR: (Πιστοποιητικό Οδικής Ασφάλειας) που χορηγείται από κέντρα εκπαίδευσης ενηλίκων.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΑΠΑΙΤΕΙ 8 ΩΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΗ ΟΔΗΓΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΕΣΤ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η εκπαίδευση πραγματοποιείται με μοτοποδήλατο ή ελαφρύ τετράκυκλο σε δύο συνεδρίες.

Η εκπαίδευση άδειας AM μπορεί να πραγματοποιηθεί σε τετράκυκλο όχημα ασφαλούς ταχύτητας που παρέχεται από τον πελάτη και είναι ασφαλισμένο για τις 8 ώρες της εκπαίδευσης.

Οι κάτοχοι άδειας AM που περιλαμβάνει οδήγηση ελαφριού τετράκυκλου δεν μπορούν να οδηγήσουν μοτοποδήλατο. Ωστόσο, οι κάτοχοι άδειας AM που περιλαμβάνει άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου μπορούν να οδηγήσουν ένα ελαφρύ τετράκυκλο.

Χρειάζεστε βοήθεια;

Ο τοπικός σας αντιπρόσωπος μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε πού μπορείτε να περάσετε την άδεια!

ΒΑΡΙΑ ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΑ Ή TQMS

ΕΓΚΡΙΣΗ

  • Τα βαριά τετράκυκλα πρέπει να οδηγούνται είτε με άδεια κατηγορίας Α είτε Β, ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Ανάλογα με τη χρήση του, μερικές φορές αναφέρεται ως βαρύ αυτοκίνητο ή μηχανοκίνητο τρίκυκλο ή τετράκυκλο.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

ΟΔΗΓΗΣΗ ΒΑΡΕΟΥ ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΟΥ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ (TQM - ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΤΡΙΚΥΚΛΟ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΟ)
Άρθρα R211-4, R221-5 κ.ε. του Γαλλικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και των Υπουργικών Διατάξεων σε ισχύ καθορίζουν τις απαιτήσεις χρήσης.

Συνοψίζοντας:

  • Οι μηχανοκίνητοι οδηγοί βαρέων τετράκυκλων πρέπει να έχουν ελάχιστη ηλικία 16 ετών.
  • Η άδεια B1 είναι αφιερωμένη σε βαριά τετράκυκλα. Η προπόνηση και το τεστ γίνονται σε βαρύ τετράκυκλο. Ο εξεταστής μπορεί να βρίσκεται σε ένα επόμενο όχημα σε επαφή μέσω ραδιοζεύξης (όπως με τις άδειες μοτοσικλέτας).
  • Ως ισοδύναμο με την άδεια B1, οποιοσδήποτε κατέχει μία από τις ακόλουθες άδειες επιτρέπεται να οδηγεί βαρύ τετράκυκλο: A, A1, A2, A3, A4, AT, AL, B, C, D και άδειες πριν από την 1η Απριλίου 1958 .

ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ Β1 ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ:

  • Οι οδηγοί πρέπει να είναι ηλικίας 16 ετών και άνω,

Οι οδηγοί πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό οδικής ασφάλειας ASSR 2 ή ASR

  • Απόκτηση άδειας Β1 ("Κώδικας Αυτοκινητοδρόμου" + τουλάχιστον 20 ώρες πρακτικής άσκησης σε σχολή οδηγών + 40 λεπτά δοκιμή οδήγησης υπό κανονικές συνθήκες δρόμου, όπως με τις άδειες Β).

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ


Πρώην κανονισμός 2002/24/ECΝέος κανονισμός 168/2013/EU
ΚατηγορίαL6eL6eBP
Μέγιστη ταχύτητα45 km/h45 km/h
Μέγιστη ισχύς4 kW (5.4hp)6kW (8.15hp)
Καθαρό βάρος
350kg (χωρίς καύσιμο ή αξεσουάρ) 425kg (με καύσιμο)


RF

NB : les articles du Code de la Route sont consultables sur Légifrance : https://www.legifrance.gouv.fr/affichCode.do;?cidTexte=LEGITEXT000006074228